Sos bolognese

Przed chwilą wróciłam z egzaminu. Z egzaminu na nauczyciela mianowanego…

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ZDAŁAM GO!!!!!!!!!!!!!!!!!ZDAŁAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stresu było strasznie dużo i pomimo tego, że wszyscy dookoła mi mówili: „będzie dobrze”, „zdasz spokojnie…” to ja nie byłam tego taka pewna…Ja się panicznie boję mówić przed nieznanymi mi osobami. Taki stres mnie ogarnia, że ojej… .

Prezentację miałam w małym paluszku, ale bałam się pytań komisji…

Egzamin był wyznaczony na 13tą, ale ja już byłam tam pół godziny wcześniej. Okazało się, że dobrze, bo… mogłam już wchodzić!!! Od razu!!! Dostałam buziaka od Tomka i weszłam do sali. Tam już siedziała komisja- 6 osobowa!!! Sprawdziłam płytę, a w przy okazji zerkałam na nich, żeby im się nieco przypatrzeć:-)

Okazali się być naprawdę fajnymi i spoko ludźmi! Prezentacja bardzo im się podobała, potem zadali mi kilka pytań, ale takich normalnych… o mojej pracy. Po rozmowie wyszłam na chwilę na korytarz (do mojej „obstawy”- tak Tomka nazwała pani przewodnicząca), po czym wróciłam żeby odebrać mój upragniony świstek:-) I jestem z siebie bardzo dumna, bo od każdego członka komisji dostałam maksymalną liczbę punktów:-)))

No.. nareszcie mam porządne wakacje!!!!

Dzisiaj na obiad zjedliśmy sobie lekko zjaraną pizzę, ale za to przedwczoraj mieliśmy naprawdę pyszny obiadek. Spaghetti z sosem bolognese….Yummy!

 

Składniki:

  • 800g pomidorów
  • połowa posiekanej drobno cebuli
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • suszone zioła: oregano
  • wegeta
  • papryka słodka i ostra (w proszku)
  • sól, pieprz
  • oliwa
  • pół kilo mięsa wołowego (zmielonego)

 

Na pomidorach zrobić nacięcie i zalać je wrzątkiem. Odczekać kilka chwil, wyciągnąć ostrożnie pomidory i ściągnąć z nich skórkę. Wyciąć zgrubiałe miejsca i wrzucić je do blendera. Zmiksować.

Na rozgrzany wok wlać oliwę, a następnie podsmażyć na niej czosnek z cebulą.

Dodać pomidory i przyprawy do smaku.

Sos gotować na niewielkim ogniu pod przykryciem.

Kiedy zgęstnieje, można dodać mięso, które przyrządza się w następujący sposób:

Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę i wrzucamy mięso. Kiedy się usmaży, wrzucamy mięcho na sitko, aby pozbyć się płynu, który powstał w trakcie smażenia. Mięso wrzucamy z powrotem na patelnię, solimy, pieprzymy oraz dodajemy te same przyprawy, które wrzucaliśmy do sosu.

Usmażone mięso wrzucamy do sosu. Mieszamy i podajemy razem ze spaghetii, startym zółtym serem i świeżymi ziołami.

Kasia i Tomek